• امروز : 31 فروردین 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن آخرین شعبده‌باز (Bilem Bam Budin)

author-img

توسط : نفیسه عبداللهی ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

771 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 6 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

سرزمین «بیلمبام ­بودین» به‌خاطر اشتباهات پادشاهش، چندین سال است که دچار خشکسالی شده است. «آلدانا» دختر خردسالی است که تصمیم دارد طبیعت «بیلمبام‌ بودین» را نجات دهد. این انیمیشن تولید سال 2014 در کشور آرژانتین است و ژانر فانتزی و کمدی دارد.

ژانر : فانتزی

سال 2014 71 دقیقه جزئیات کامل اثر
0 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

انیمیشن «آخرین شعبده‌­باز» داستان سفر دختری به نام «آلدانا» به سرزمین افسانه‌­ای «بیلمبام­‌بودین» است. این انیمیشن توانسته است با ژانری فانتزی، پیام‌های مثبتی مانند حفظ طبیعت و مراقبت از آن و آشنایی با عناطر طبیعت را آموزش دهد. اما کودکان در این سن خودمدار هستند و دنیا را همان­‌گونه که تصوّر می‌کنند می‌­بینند. به‌همین‌خاطر لازم است که شما در کنار صحبت درباره‌ی پیام­‌های مثبت انیمیشن با فرزندتان، به تخیّلی‌بودن داستان هم اشاره کنید.

سفر آلدانا به بیلمبام­ بودین و نمایش موجودات ترسناک ممکن است همراه با ترس و اضطراب برای کودکان باشد. بنابراین در هنگام تماشای انیمیشن درکنار فرزندتان باشید و در صحنه­‌های ترسناک با او همراهی کنید.

           

خلاصه: درباره‌ی فانتزی‌بودن انیمیشن با فرزندتان گفت‌وگو کنید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

از فرزندتان درباره‌ی ویژگی­‌های مثبت شخصیت آلدانا بپرسید. درباره‌ی چهار عنصر طبیعت و نقش آن‌ها در زندگی ما با فرزندتان گفت‌وگو کنید. از فرزندتان بپرسید اگر جای شخصیت آلدانا بود، به ناتورالیا کمک می‌کرد؟ از او بخواهید پیام‌های مثبت انیمیشن را به شما بگوید. راه‌­های مراقبت از طبیعت چیست؟ چه چیز­های به حیوانات و گیاهان آسیب می‌زند؟ اگر به گیاهان آسیب بزنیم چه اتفاقی می‌افتد؟

خلاصه: درباره‌ی علّت سفر آلدانا به این سرزمین از فرزندتان سؤال کنید.

داستان اثر

دختر خردسالی به نام آلدانا به همراه پدر و مادرش به تماشای تئاتر می‌رود. او درحالی‌که نمایش پیرمرد شعبده‌­باز را تشویق می‌کند با اتفاق عجیبی روبه‌رو می­‌شود. پیرمرد شعبده‌­باز که جرمیاس نام دارد بعد زا اینکه متوجه می‌­شود تنها آلدانا به نمایش­‌هایش توجه می­‌کند، حرکت جدیدی انجام می­‌دهد و یک اژدها ظاهر می‌کند تا با آن آلدانا را به سرزمین بیلمبام‌ بودین ببرد.

سرزمین بیلمبام­ بودین چند سالی است که دچار خشکسالی شده است و جرمیاس معتقد است که آلدانا می­‌تواند آن را از این وضعیت نجات دهد. برای همین علّت خشکسالی و مشکلات سرزمین را برای آلدانا تعریف می‌­کند و از او می­‌خواهد تا با رفتن پیش ناتورالیا و راهنمایی خواستن از او بتواند با پادشاه سرزمین صحبت کند و مشکلات را حل کند.

ناتورالیا نماد طبیعت هست و دستورات تاسولیا، پادشاه بیلمبام بودین، باعث شده است تا عمر او کوتاه‌­تر شود. تاسولیا علاقه‌­ای به طبیعت ندارد و با تولید مواد صنعتی و آلودگی صوتی تلاش می­‌کند تا حیوانات و گیاهان را از بین ببرد.

آلدانا بعد از گذشتن از موانع مختلف برای رسیدن به خانه‌ی ناتورالیا، از او راهنمایی­ می­‌گیرد و به سمت قصر تاسولیا می‌رود تا با او صحبت کند. او با کمک چهار عنصر طبیعت موفق می‌­شود تاسولیا را متوجه اشتباهش بکند و طبیعت بیلمبام‌ بودین را نجات بدهد.

جزئیات اثر

کارگردان: دیگو رودریگز / Diego Rodriguez

نویسنده: مارتین مسیاندارو Martin Masciandaro/ - السا بورنمن / Elsa Bornemann

شخصیت‌ها:

آلدانا: دختر مهربانی که به کمک شعبده­‌باز می­‌رود تا سرزمین بیلمبام­ بودین را نجات دهد.

جرمیاس: شعبده‌بازی که آلدانا را برای نجات بیلمبام بودین انتخاب می‌کند.

ناتورالیا: زنی که نماد طبیعت است و فرزندانش چهار عنصر طبیعت هستند.

تاسولیا: پادشاه بیلمبام‌ بودین که از طبیعت بیزار است و تلاش می‌کند آن را نابود کند.

کشور سازنده: آرژانتین

مخاطب اثر: کودک

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد آخرین شعبده‌باز

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!