• امروز : 1 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن آخرین بچه های زمین (THE LAST KIDS ON EARTH)

author-img

توسط : کدومو ارزیاب کدومو

4 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

2355 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 13 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

«آخرین بچه‌های زمین» نام سریالی انیمیشنی است که در آن چند نوجوان در شهری پر از زامبی و هیولا محاصره می‌شوند و سعی می‌کنند با کمک یکدیگر زنده بمانند و برای مبارزه با زامبی‌ها و هیولاها راه‌حل‌هایی پیدا کنند. کتابی که این اثر از روی آن اقتباس شده، به فارسی ترجمه شده است.

سال 2019 فصل اول در یک قسمت 60 دقیقه‌ای، فصل دوم در 10 قسمت 23 دقیقه‌ای جزئیات کامل اثر
9 مناسب خانواده 1 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

در این سریال از تصاویر زامبی‌ها به‌صورت فانتزی استفاده شده و انسان‌های زامبی‌شده بسیار ترسناک نیستند؛ اما با این حال والدین بدانند این نوع تصاویر نیز برای برخی کودکان می‌تواند ترسناک باشد.

فضای کلی سریال، آخرالزمانی است و شخصیت‌های اصلی به دور از خانواده‌های خود و در شهری مملؤ از زامبی‌ها و هیولاها زندگی می‌کنند، این فضا ممکن است برای بعضی کودکان دلهره‌آور باشد.

شخصیت‌های اصلی در هر قسمت با یک هیولای عظیم‌الجثه درگیر می‌شوند. البته تمام این درگیری‌ها و زد‌و‌خوردها به‌صورت فانتزی به نمایش گذاشته می‌شود. شخصیت‌های اصلی گفت‌وگوهای طنزآمیزی با یکدیگر دارند و این گفت‌وگوها، فضای طنزگونه‌ای به اثر داده است.

تصاویر هیولاها نامتعارف و البته فانتزی است، با این حال والدین باید بدانند ممکن است چنین تصاویری برای کودکانشان دارای تبعاتی باشد. در این سریال جک نسبت به جون رابطۀ عاشقانه دارد و این رابطه و احساس را نسبت به او ابراز می‌کند، البته این رابطه صرفاً در حد ابراز علاقۀ جک به جون است و جون پاسخی به جک نمی‌دهد. این سریال کار گروهی و همکاری را به‌خوبی به ‌نمایش می‌گذارد. بهتر است والدین با کودکان خود در این زمینه گفت‌وگو کنند و اهمیت همکاری برای حل مشکلات را بااشاره به صحنه‌های مختلف فیلم توضیح دهند.

غیرواقعی‌بودن هیولاها و زامبی‌ها را برای کودکان خود شرح دهید تا قوۀ تخیل آن‌ها از این فیلم تأثیر نپذیرد. در برخی از قسمت‌ها رفتارهایی جادویی از برخی موجودات هیولا‌شکل نمایش داده می‌شود، بهتر است والدین در مورد غیرواقعی‌بودن چنین کارهایی با کودکان خود صحبت کنند.

خلاصه: فانتزی‌بودن تصاویر زامبی‌ها و هیولاها، ابراز علاقۀ جک نسبت به جون، فضای طنزآمیز گفت‌وگوها، همکاری و هم‌فکری شخصیت‌های اصلی در حل مشکلات

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

چرا جک به دنبال جمع‌کردن بقیه دوستان و تشکیل گروه بود؟ با این سؤال اهمیت کار گروهی را در حل مشکلات یادآوری کنید. هرکدام از شخصیت‌ها در چه زمینه‌ای توان‌مندی دارند؟ با این سؤال سعی کنید به کارایی استعداد هر فرد اشاره کنید.

آیا جک به تنهایی می‌توانست هیولا را شکست دهد؟ به‌وسیلۀ این پرسش به اهمیت هم‌فکری و کار گروهی اشاره کنید.

جک در ابتدا به تنهایی در خانۀ درختی زندگی می‌کرد، چرا بعد از مدتی به دنبال دوستانش رفت؟ با این سؤال به اهمیت زندگی جمعی و تعامل با دیگران اشاه کنید.

خلاصه: چرا جک به دنبال جمع‌کردن بقیه دوستان و تشکیل گروه بود؟ هرکدام از شخصیت‌ها در چه زمینه‌ای توان‌مندی دارند؟ آیا جک به تنهایی می‌توانست هیولا را شکست دهد؟ جک در ابتدا به تنهایی در خانه درختی زندگی می‌کرد، چرا بعد از مدتی به دنبال دوستانش رفت؟

داستان اثر

سریال در ارتباط با نوجوانی است که در حملۀ هیولاها و زامبی‌ها در شهر تنها می‌ماند و مجبور می‌شود به هرنحو ممکن خود را نجات دهد. او از شهر فرار نمی‌کند و با توانایی خود و پیدا‌کردن دوستانش یک تیم تشکیل می‌دهد و از خود و تیمش در برابر خطرات محافظت می‌کند. شهر پر از زامبی و هیولاهای غول‌پیکر است و جک و دوستانش برای زنده‌ماندن در یک خانۀ درختی مجهز‌شده زندگی می‌کنند. آن‌ها در هرقسمت با یک چالش و هیولاهای جدید روبه‌رو می‌شوند و باید با آن چالش و هیولا مبارزه کرده و جان خود را نجات دهند. جک نوجوان جسور و بی‌باکی است و در قسمت اول می‌تواند «برک» را که یک هیولای ترسناک است، از بین ببرد. در این کار دوستان جک نیز به او کمک می‌کنند. کویین، یکی از دوستان جک، برای مبارزه با هیولاها از اختراعات علمی خود استفاده می‌کند. درک با توانایی جسمی خود سعی می‌کند به تیم جک کمک کند. جون نیز که یک دختر نوجوان است به آن‌ها کمک می‌کند.

جزئیات اثر

کارگردان/ مؤلف: William Lau / ویلیام لو

نویسنده/ مترجم: Scotte peterson, Max brallire/ اسکات پیترسون، مکس برالیر

نام تهیه‌کننده: Joel bradley ,Scotte peterson, Max brallire / جوئل برادلی، اسکات پیترسون، مکس برالیر

نام بازیگران: Nick Wolfhard, Charles Demers, Montserrat Hernandez,Garland Whitt / نیک وولف هارد، چارلز دمرز، منسرات هرناندز، گارلند ویت

نام شخصیت‌ها:

جک: او پسر نوجوان یتیمی است، خانواده‌ای که با آن‌ها زندگی می‌کند هنگام حملۀ زامبی‌ها و هیولاها بدون توجه به او فرار می‌کنند، ازاین‌رو جک مجبور می‌شود در شهر بماند و از خود در برابر زامبی‌ها و هیولاها دفاع کند،

کویین: پسر نوجوان سیاه‌پوست و رفیق صمیمی جک که علاقۀ زیادی به مسائل علمی دارد و در مبارزه با زامبی‌ها و هیولاها از اختراعات علمی خودش استفاده می‌کند،

درک: پسر جوان قوی‌هیکلی که تا قبل از حملۀ زامبی‌ها در مدرسه قلدری می‌کرد؛ اما بعد از حمله، به گروه جک می‌پیوندد و با آن‌ها برای نجات از دست زامبی‌ها همکاری می‌کند،

جون: دختر نوجوانی است که از خانواده‌اش دور مانده و جک عاشق اوست. او نیز به گروه جک در خانۀ درختی می‌پیوندد،

روور: یک هیولای اهلی است که با گروه جک زندگی می‌کند.

کشور سازنده: آمریکا

کمپانی سازنده: Netflix / نتفلیکس

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد آخرین بچه های زمین

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!