• امروز : ۸ اسفند ۱۳۹۹

هاروی و موزه‌ی جادویی

بررسی تخصصی انیمیشن Harvie And The Magic Museum

هاروی و موزه‌ی جادویی

author-img

توسط : کدومو ارزیاب کدومو

4 ماه پیش مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

دیدگاه کدومو

8 + kodoumo-logo
امتیازدهی‌های «کدومو» مبتنی بر مهم‌ترین مطالعات رشد است. ما حداقلی از سن را نمایش می‌دهیم که محتوای اثر از لحاظ رشد کودک مناسب باشد. درجه‌بندی این قسمت، بر اساس کیفیت کلی اثر است.

این انیمیشن یک انیمیشن ماجراجویانه است. هاروی عاشق بازی‌های کامپوتری و برنده‌شدن است؛ اما پدرش که صاحب یک موزه است، با اینکه پسرش وقت زیادی صرف بازی‌های کامپیوتری می‌کند، مخالف است. روزی هاروی وارد قسمت‌های ناشناخته‌ای از موزه می‌شود و این‌بار افتخار و شهرت را در نجات‌دادن موزه‌ی پدرش می‌بیند. این انیمیشن اهمیت میراث فرهنگی و تلاش برای نجات دیگران را به فرزندان شما نشان می‌دهد.

سال 2017 86 دقیقه جزئیات کامل اثر

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
خشونت

عروسک‌ها هنگام گفت‌وگو با یگدیگر همدیگر را مسخره می‌کنند، گفت‌وگوی‌ آن‌ها شامل خشونت کلامی اندکی است. عروسک شوالیه و اسبش بیدار می‌شوند و صحنه‌های خشونت‌آمیزی را ایجاد می‌کنند. شوالیه با کمان به‌سمت دیگران تیر پرتاب می‌کند و باعث ترس و وحشت هاروی، مونیکا و عروسک‌ها می‌شوند. این صحنه‌ها شامل خشونت فیزیکی هستند.

جزئیات
ترس

آقای بستر و عروسک‌های دیگری که همراه با او بیدار می‌شوند، ظاهر ترسناکی دارند. آقای بستر، پدر هاروی و برخی از مردم شهر را به عروسک تبدیل می‌کند. بستر، هاروی و مونیکا را زندانی می‌کند تا بتواند به اهداف خودش برسد. او برای اینکه صفحه را از هاروی بگیرد، مونیکا را به گروگان می‌گیرد.

جزئیات
ناهنجاری اجتماعی

هاروی که عاشق بازی‌های کامپیوتری است، برای اینکه بتواند از شب تا صبح بازی کند پدر خود را فریب می‌دهد و به او دورغ می‌گوید. هاروی موقعی که مشغول بازی است، به سگش توجه نمی‌کند و سگش مجبور می‌شود در گلدان دستشویی کند. آقای شهردار که مرد خودخواهی است به میراث فرهنگی شهر توجهی نمی‌کند و می‌خواهد موزه را تخریب کند.

جزئیات
پیام مثبت

در این انیمیشن اهمیت میراث فرهنگی و وظیفه‌ی ما در مراقبت از آن‌ها، نشان داده می‌شود. تأثیرات مخربی را که استفاده‌ی بیش‌ازحد از بازی‌های کامپیوتری برجای می‌گذارد، می‌توان در رفتار هاروی مشاهده کرد. رابطه‌ی هاروی و پدرش با وجود اختلاف‌نظرها و عدم تفاهم‌ها در آخر انیمیشن خوب و مطلوب می‌شود و آن‌ها یکدیگر را باور و درک می‌کنند. هاروی برای نجات پدرش و مردم شهر تلاش می‌کند و در آخر موفق می‌شود.

ادامه متن
جزئیات
الگوی مثبت

هاروی پسری است که بقیه برایش مهم هستند و برای نجات جان آن‌ها تلاش می‌کند. پدر هاروی پدری دلسوز است که می‌خواهد رابطه‌ی خوبی با فرزندش داشته باشد. او به میراث فرهنگی اهمیت زیادی می‌دهد. مونیکا دختری مهربان است که به هاروی کمک می‌کند.

آنچه لازم است والدین بدانند

هاروی از بازی‌های کامپیوتری خیلی زیاد استفاده می‌کند و اتفاقاتی را که در موزه برایش می‌افتد، شبیه بازی‌های کامپیوتری می‌داند و شبیه بازی با آن‌ها برخورد می‌کند. شما می‌توانید با فرزندانتان درباره‌ی اینکه چه اندازه استفاده از بازی‌های کامپیوتری متعادل است، گفت‌و‌گو کنید.

هاروی برای اینکه بتواند از صبح تا شب با کامپیوتر بازی کند، پدرش را فریب می‌دهد و به او دروغ می‌گوید. اگر شما هم چنین مشکلی در خانه دارید، با فرزندانتان برای حل این مشکل گفت‌وگو کنید و در خانه ساعت مشخصی را برای بازی‌های کامپیوتری مشخص کنید.

بعضی از عروسک‌هایی که هاروی آن‌ها را بیدار می‌کند، ظاهر ترسناکی دارند. او یک شوالیه را نیز بیدار می‌‌کند که صحنه‌های خشونت‌آمیزی را به‌وجود می‌آورد. این صحنه‌ها ممکن است باعث ترس کودکان شود. این انیمیشن اهمیت میراث فرهنگی را به کودکان گوشزد می‌کند. شما می‌توانید میراث فرهنگی کشورمان را به فرزندانتان معرفی کنید و درباره‌ی اهمیت نگهداری از آن‌ها با کودکانتان صحبت کنید.

خلاصه: هاروی که به بازی‌های کامپیوتری علاقه‌مند است، با اتفاقاتی که در موزه رخ می‌دهد شبیه بازی کامپیوتری برخورد می‌کند و به حرف کسی گوش نمی‌دهد.

ادامه متن

با کودکان خود صحبت کنید درباره

با فرزندان خود درباره‌ی میراث فرهنگی کشورمان و اهمیت حفظ و نگهداری از آن‌ها صحبت کنید.

با فرزندانتان درباره‌ی اینکه چگونه می‌توانیم در استفاده از بازی‌های کامپیوتری تعادل ایجاد کنیم، گفت‌وگو کنید و فواید و ضررهای بازی‌های کامپیوتری را شرح دهید.

با فرزندانتان درباره‌ی راه‌هایی که هاروی می‌توانست پیدا کند تا اختلافاتش با پدرش سر بازی‌های کامپیوتری از بین برود و پدرش او را بهتر درک کند، گفت‌وگو کنید.

خلاصه: با فرزندان خود درباره‌ی میراث فرهنگی و حد تعادل استفاده از بازی‌های کامپیوتری گفت‌وگو کنید.

داستان انیمیشن

هاروی به بازی‌های کامپیوتری علاقه‌ی زیادی دارد. آقای اسپیبل، پدر هاروی و مسئول یک موزه است که در آن عروسک‌های قدیمی زیادی نگهداری می‌شود. هاروی همراه دوستش، مونیکا، وارد موزه می‌شوند. ناگهان چشم هاروی به صفحه‌ای می‌افتد و آن را برمی‌دارد. هاروی شروع به بازی با دکمه‌های صفحه می‌کند که ناگهان تعدادی از عروسک‌ها بیدار می‌شوند. عروسک‌ها به هاروی پیشنهاد می‌دهند که او عروسک‌گردانشان شود و صفحه را در بالاترین نقطه‌ی موزه قرار دهد تا جزء مشاهیر جهان گردد. هاروی که خیلی دوست دارد آدم معروفی بشود، تمام تلاشش را برای انجام این کار می‌کند و صفحه را در بالاترین نقطه‌ی موزه قرار می‌دهد. هاروی دکمه‌ای را می‌زند و باعث می‌شود عروسک‌گردان قبلی، بستر، که مرد خودخواهی است از خواب بیدار شود. بستر می‌خواهد همه‌ی مردم دنیا عروسک شوند. او آقای اسپیبل را به عروسک تبدیل می‌کند. هاروی دسته را از بستر می‌گیرد و با این کارش پدرش را نجات می‌دهد. بستر برای اینکه دوباره صفحه را به‌دست بیاورد، مونیکا را گروگان می‌گیرد. هاروی صفحه را روی قلب بستر می‌گذارد و او از بین می‌رود. مردم شهر که به عروسک نمایشی تبدیل شده بودند، دوباره به حالت اولشان برمی‌گردند و رابطه‌ی هاروی و پدرش نیز بهبود می‌یابد.

ادامه متن

جزئیات انیمیشن

قالب اثر: انیمیشن

ژانر اثر: ماجراجویی

کارگردان: Martin Kotik / مارتین کوتیک

نویسنده: Jesper Møller / جسپرمولر

نام تهیه‌کننده: Martin Kotik/ مارتین کوتیک

نام بازیگران: Mike Pollock, Marc Thompson / مایک پلاک، مارک تمپسن

نام شخصیت‌ها:

هاروی: هاروی پسری مغرور و خودرأی؛ اما مهربان است و عاشق بازی‌های کامپیوتری است،

 آقای اسپیبل: پدر هاروی و مسئول موزه است، او پدری مهربان و دلسوز است که به میراث فرهنگی اهمیت زیادی می‌دهد،

مونیکا: دختری باهوش و مهربان است که درپس‌گرفتن صفحه به هاروی کمک می‌کند.

کشور سازنده: چک

کمپانی سازنده: Grid Animation

ادامه متن

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه