• امروز : 10 فروردین 1403
logo

آنچه هر والدی باید در مورد فورتنایت بداند

آخرین مطالب

مطالب ویژه

آنچه هر والدی باید در مورد فورتنایت بداند

بدون شک شما هم اگر فرزندی دارید که به بازی‌های آنلاین علاقه دارد، پس با نام Fortnite روبرو شده‌اید؛ بازی‌ای که وقتی فرزندتان به سراغش می‌رود به‌کل از دنیای واقعی جدا شده و استرس و هیجان زیادی را نیز تجربه می‌کند. اما تا به حال با خود فکر کرده‌اید که این Fortnite دقیقا چیست؟ پس با من همراه باشید تا همه چیز راجع به Fortnite را با هم مرور کنیم.

Fortnite چیست؟

اگر از فرزندتان شنیده‌اید که در حال تجربه‌ی Fortnite است، احتمالا منظورش نسخه‌ی رایگان بازی با پسوند Battle Rayale است. این بازی یک عنوان کاملا آنلاین و البته رایگان است. که عناصر سبک شوتر سوم شخص، سبک بتل رویال و البته قابلیت ساخت و ساز را با هم مخلوط کرده‌ است. و معجونی به شدت سرگرم کننده و جذاب را به وجود آورده است. اما Fortnite یک بخش دیگر نیز به نام Save the World دارد که برای تجربه‌ی آن باید هزینه‌ای را پرداخت کرد. این بخش برخلاف حالت رایگان در سبک بتل رویال نیست و می‌توان آن را نوعی بخش چندنفره همکاری در نظر گرفت.

 

Fortnite: Battle Royale چیست؟

حالا که با هر دو بخش این بازی آشنا هستیم، برویم به سراغ آن بخشی که فرزندانمان بیشتر درگیرش هستند. قانون بازی بسیار ساده است: 100 نفر به یک جزیره می‌روند، کسی برنده است که بتواند آخرین فرد زنده در جزیره باشد. در این میان همه تلاش می‌کنند به هر روشی همدیگر را به قتل برسانند. در این حین بازیکن باید برای خودش مهمات و اسلحه پیدا کند، از دست طوفانی که همه چیز را خراب می‌کند، فرار کند. و البته با مصالحی که جمع آوری کرده، برای خود سازه‌های مختلف بسازد.

یک بخش جدید به این قسمت اضافه شده که ساخت و ساز را از بازی حذف کرده و تمرکز بازیکنان تنها برروی تیراندازی و اکشن معطوف می‌شود. چیزی که Fortnite در آن بسیار مشهور و قدرتمند است، لیست بلندبالای لباس‌هایی است که بازیکن می‌تواند برای خودش خریداری کند؛ این لیست از بازیکنان فوتبال را شامل می‌شود تا شخصیت‌های بازی‌های دیگر.

Fortnite بازی تک نفره است یا تیمی؟

4 مود مختلف برای تجربه‌ی Fortnite در نظر گرفته شده است. تک نفره، تیم‌های دو نفره، سه نفره و چهار نفره. برای بخش تیمی، بازیکن می‌تواند هم با دوستانش هم تیمی شود. و هم با افراد غریبه. قابل ذکر است که می‌توان مثلا در مود تیم‌های 4 نفره، انتخاب کرد که به صورت تنهایی وارد بازی شد ولی خب معمولا کسی چنین ریسکی نمی‌کند.

من که هنوز Fortnite بلد نیستم چیکار کنم؟

باور کنید که اگر برای بار اول به سراغ این بازی می‌روید، اصلا نباید انتظار پیروزی داشته باشید. بازیکنان به قدری ماهر و زبر دست شده‌اند که از سرعت حرکتشان سرگیجه خواهید گرفت. ولی بخشی به نام Playground در بازی وجود دارد که بدون وجود استرس و اضطراب، می‌توانید اصول کلی بازی را یاد بگیرید.

‌ Fortnite: Save the World چیست؟

احتمالا با بخش داستانی بازی‌ها آشنایی دارید. قسمت Save the World در بازی Fortnite در اصل همان بخش داستانی و کلاسیکی است که در بازی‌های قدیمی وجود داشت. در این بخش بازیکنان با همدیگر تیم می‌شوند تا در دنیایی آخرالزمانی بر علیه زامبی‌ها قد علم کنند و بتوانند زنده بمانند.

چرا فرزندم اینقدر Fortnite دوست دارد؟

هزار و یک پاسخ می‌توان برای این سوال در نظر گفت، ولی بگذارید مهم‌ترینشان را بیان کنیم. سبکی که بچه‌ها در بازی‌های ویدئویی دوست دارند چیست؟ شوتر. بدون توقف‌ترین حالت شوتر در چه سبکی به چشم می‌خورد؟ بتل رویال. Fortnite آمده و این دو سبک را قاطی کرده و یک معجون پر از هیجان و کشتار را به بچه‌ها داده است. از طرفی، بازی حالتی کارتونی و بامزه دارد؛ پس خشونت خیلی زیادی ندارد و حتی افراد کم سن‌تر نیز به سمت بازی جذب می‌شوند. بازیکن می‌تواند با دوستانش تیم شود. و بازی را تجربه کند که لذت بازی را چندین برابر می‌کند. لباس‌های داخل بازی به شدت و به شدت جذاب هستند و در نهایت، بازی کاملا رایگان است. یک بازی دیگر چه چیزی باید داشته باشد تا همه به سمتش جذب شوند؟

Fortnite برای فرزندم مناسب است؟

جواب این سوال که کامل در ارزیابی بازی هست...پس اگر خواستید حتما به سراغش بروید. اما به صورت کلی و خلاصه، Fortnite از نظر خشونت چندان مشکلی ندارد، ولی پوشش شخصیت‌ها مناسب نیست، چت صوتی می‌تواند کودکان با سن کم‌تر را در معرض مفاهیمی قرار دهد که هنوز مناسب سنشان نیست. خریدهای درون بازی برای داشتن یک لباس خاص بسیار وسوسه برانگیز است. در نهایت، زندگی مجازی و پیروزی‌های کسب شده در آن، احساس غروری کاذب ایجاد می‌کند که در زندگی واقعی ممکن است مشکلاتی برای بازیکن به وجود بیاورد.

مگر بازی رایگان نبود؟ چرا فرزند من برایش پول می‌خواهد؟

بخش battle Royale بازی کاملا رایگان است و بخش داستانی آن با قیمت حدودا 40 دلار به فروش می‌رسد. اما در همین بخش رایگان نیز قرار است. با کلی لباس و اسکین جذاب و وسوسه‌کننده روبرو بشوید که برای داشتن هر یک باید پول خرج کنید. پس Fortnite خودش رایگان است، ولی برای بخش داستانی یا حتی خوشگل بودن در بخش بتل رویال باید پول خرج کرد.

سیزن در Fortnite چیست؟

Fortnite برای خودش در بخش بتل رویال داستانی نمادین را روایت می‌کند که این داستان در هر 3 ماه آپدیت می‌شود که به آن سیزن می‌گوییم. هر 10 سیزن را نیز مجموعا یک چپتر در نظر می‌گیریم.

رویداد‌های زنده‌ی Fortnite چه هستند؟

Fortnite از نظر تعامل با دنیای واقعی شاید موفق‌ترین بازی حال حاضر باشد...چرا؟ خوانندگان در آن کنسرت می‌گذارند، فیلم‌های هالیوودی تریلرشان را در این بازی پخش می‌کنند. و... به همه‌ی این موارد می‌گوییم رویداد زنده که همگی باعث می‌شوند Fortnite همیشه در اوج بماند.

روی چه دستگاهی می‌شود Fortnite بازی کرد؟

رسما برروی هر دستگاهی که می‌شود بازی روی آن اجرا کرد (به جز آیفون)، می‌توان Fortnite را تجربه کرد و این یعنی پلی استیشن، اکس باکس، نینتندو و البته گوشی‌های همراه. نکته جالب آن است که هر کس با هر دستگاهی می‌تواند به هر فرد دیگری در دستگاهی دیگر متصل شده و با هم بازی کنند.

ربط Fortnite به توییچ چیست؟

اول از خود توییچ صحبت کنیم. توییچ بستری برای گیمرها است که به صورت زنده، بازی خود را برروی اینترنت پخش کنند و دیگران می‌توانند بازی آن‌ها را تماشا کنند. Fortnite نیز یکی از محبوب‌ترین بازی‌ها در توییچ است که افراد زیادی به تجربه آن مشغول هستند. در نظر داشته باشید که این پخش‌های زنده اصلا قابل پیش‌بینی نیستند و باید مراقب باشید که فرزندتان، بازی چه کسی را نگاه می‌کند. همچنین اگر خودش می‌خواست تا به سراغ این کار برود، ریسک‌های احتمالی را در نظر بگیرید.

چت کردن در Fortnite چگونه است؟

بازیکنان با وارد شدن به بازی، به صورت خودکار به هم تیمی‌ها خود متصل می‌شوند و چه به صورت متنی و چه به صورت صوتی، می‌توانند با هم صحبت کنند. در نظر داشته باشید که این چت کاملا بدون محدودیت است و می‌تواند موارد نامناسب برای سن فرزندتان را در اختیارش بگذارد.

حالا برای مقابله با این مشکل چه کنیم؟

وارد بخش تنظیمات بازی شوید، اکنون به بخش Audio بروید و در آنجا گزینه‌ی Voice Chat را برروی Off بگذارید. اکنون چت صوتی بازی به صورت کامل غیر فعال شده است.

هر دست بازی چقدر زمان می‌برد؟

به صورت کلی اگر بازیکن بتواند انتهای هر دست زنده بماند، حدودا 20 دقیقه زمان می‌برد. ولی خوب بسیاری از مواقع، بازیکن خیلی زودتر از این زمان کشته می‌شود. برای کنترل زمان بازی، 2 روش را می‌توان برای Fortnite در نظر گرفت. می‌توان مثلا برای هر روز، با توجه به زمان 20 دقیقه برای هر دست، مشخص کرد که در روز تنها می‌تواند 3 الی 5 دست بازی کند. از طرفی می‌توان زمان مشخص کرد که در روز تنها 1 ساعت زمان بازی دارد. آمیزه‌ی این دو مورد نیز می‌تواند گزینه‌ی جذابی برای کنترل زمان بازی فرزندتان باشد.

 

منابع و پیشنهاد کدومو

اگر علاقه‌مند به کسب اطلاعات بیشتری در این زمینه هستید کدومو مراجعه به سایت commonsensemedia را به شما توضیه می‌کند.

کنترل والدین در اینستاگرام

مطالب مرتبط

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

افزودن دیدگاه

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!