• امروز : 1 اردیبهشت 1403
logo

درست کردن مهر(استمپ) با پاک کن

آخرین مطالب

مطالب ویژه

درست کردن مهر(استمپ) با پاک کن

مهر یا استمپ کاربردهای جالب و زیبایی در کارهای هنری دارد. می توانید با مهری که خودتان طراحی کرده اید٬ یک کاغذ کادو درست کنید یا از آن در تزیین دفتر یا نامه استفاده کنید. با یک مهر می توانید حتی پارچه طرح دار بسازید و یا کارت پستال های دست ساز تهیه کنید. وسایل لازم   یک تکه پاک کن نرم و صاف یا چوب یا سیب زمینی مُغار در اندازه های مختلف (از چاقو هم میشود استفاده کرد) تیغ با سر مثلثی کاغذ پوستی مداد نرم اسفنج جوهر یا رنگ مراحل ساخت برای درست کردن مهر٬ پاکن هایی مخصوص همین کار با مارک Speedball تولید شده است. البته لازم نیست حتما این نوع پاک کن را تهیه کنید. یک تکه سیبزمینی یا یک پاک کن نرم برای درست کردن مهر کفایت می کند.اگر دوست دارید مهری که درست می کنید ماندکار باشد٬ بهتر است از یک تکه چوب استفاده کنید. البته حکاکی در چوب کار مشکل تری است. پاک کن را روی کاغذ پوستی قرار دهید و محیط آن را با مداد مشخص کنید. درون این فضا٬ طرح خود را رسم کنید. طرحتان را که روی کاغذ پوستی کشیده اید٬ روی پاک کن بگذارید و با ناخن بکشید تا روی پاک کن بیفتد. با مغار روی خطوط طرحتان را بتراشید. مغار٬ اندازه های مختلف دارد. بهتر است چندین مغار با اندازه های مختلف داشته باشید تا بتوانید کارهای متنوع تری درست کنید. اضافه ی مهر را  با کمک تیغ دور بری نمایید. اگر جوهر مخصوص مهر ندارید٬ یک تکه اسفنج را به رنگ آغشته کنید و مهر را روی آن بزنید تا رنگ بگیرد. سپس از مهرتان استفاده کنید و لذت ببرید!

چطور یک دوربین دوچشمی بسازیم

مطالب مرتبط

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

افزودن دیدگاه

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!