• امروز : 31 فروردین 1403
logo

برگزاری رویداد روز نوجوان در کدومو

آخرین مطالب

مطالب ویژه

برگزاری رویداد روز نوجوان در کدومو

این روزها چه قدر پای حرف‌های نوجوانمان می‌نشینیم؟ چه‌قدر به چالش‌هایی که با آن دست و پنجه نرم می‌کند آشناییم؟ تا چه اندازه دنیای او را می‌شناسیم؟ روز نوجوان یه فرصت هست برای جواب دادن به این سوال‌ها

روز نوجوان یه فرصت خوب

وقتی روز نوجوان فرا رسید، آن هم در بحبحه‌ای که ناگهان نوجوانان نقش‌های پررنگ‌تری ایفا می‌کنند یا می‌خواهند نقش‌های پررنگ‌تری ایفا کنند، ما هم از این قافله مستثنی نبودیم و توجهمان را به این قشر هنوز و نمی‌دانم تا کی ناشناخته معطوف کردیم. اما نگاه ما با نگاه خیلی‌ها متفاوت بود. این را زمانی فهمیدیم که در حال برنامه‌ریزی یک رویداد برای نوجوانان اهل بازی بودیم.

در گیر و دار چک‌و‌چانه زدن برای اینکه این کار را بکنیم یا آن کار، ناگهان یک چالش خودنمایی کرد. اینکه مخاطب رویداد یعنی نوجوان را هنوز نمی‌شناسیم. نمی‌دانیم به چه فکر می‌کند؟ چگونه فکر می‌کند؟ یا چگونه رفتار می‌کند؟ برای همین هرچه رشته کرده بودیم با کمال میل پنبه کردیم و یک شیت تمیز و نو باز کردیم برای اینکه رویدادی برنامه‌ریزی کنیم تا نوجوان عزیز ناشناخته‌مان را اول بشناسیم. پای حرف‌هایش از دنیای بازی بنشینیم و غرق در دغدغه‌هایش شویم.

روز نوجوان و نوجوانان اهل بازی

نتیجه این صغری و کبری چیدن‌ها این شد که یک رویداد برای آقا پسرهای نوجوان اهل گیم برگزار کردیم. در این رویداد مثل همه رویدادهای کدومو کلافمان را برای شروع گفتگو باز کردیم. البته اینجا در کدومو چاشنی هر گفتگویی بازی و فعالیت است. از بازی‌های مورد علاقه‌مان گفتیم و از اینکه بازی کردن چه نکات مثبتی دارد و چه اثرات منفی ممکن است بگذارد. حتی فراتر هم رفتیم اینکه چه کنیم این نکات مثبت تقویت شود و چگونه از اثرات منفی بازی اجتناب کنیم یا آنها را کاهش دهیم.

نقاط قوت و ضعف رویداد روز نوجوان

تقویت نکات مثبت:

  • بازی‌ها خیلی اوقات آموزنده هستند اما انتخاب بازی خیلی مهم است. سراغ بازی‌هایی برویم که آموزندگی بیشتری دارد.
  • بازی‌های آن‌لاین زبان انگلیسی مرا تقویت کرده. دوست دارم این بازی را هدفمندتر ادامه بدهم.
  • مهارت هماهنگی ذهن و دست را تقویت می‌کند.
  • بازی‌های معمایی و حل مسئله به من ایده‌ می‌دهد و ذهنم را باز می‌کند.
  • استرسم را کاهش می‌دهد.
  • تفریح کردنی که زمان آن دست خودم است.

کاهش اثرات منفی:

  • با خودم برای بازی کردن قرار مشخص بگذارم که ساعت از دستم نرود.
  • ساعت کوک کنم.
  • با دقت بیشتری بازی‌ها را انتخاب کنم.
  • از اینکه یک بازی را واقعا دوست دارم مطمئن شوم بعد برای آن هزینه کنم.
  • موقع بازی کردن به نحوه نشستن خودم توجه کنم تا بدنم آسیب نبیند.
  • مداوم و برای مدت طولانی بازی نکنم تا مراقب چشم‌هایم باشم
  • یادم باشد موقع بازی پلک بزنم.

آخرش همیشه شگفت انگیز هست!

آنچه برایمان جالب بود این است که ما شنونده بودیم و همه این حرف‌ها را خود بچه‌ها می‌زدند. تا جایی که یکی از مادرها که در انتهای سالن منتظر اتمام رویداد بود گفت شما آخر این رویداد چه نتیجه‌ای می‌خواهید بگیرید؟ پسر من کلاس دوازدهم است و باید درس بخواند اما اینجا درباره نکات مثبت بازی‌کردن صحبت می‌کنید. ما از این مادر مهربان خواستیم که تا پایان رویداد همراه ما باشند.

در پایان رویداد و در گفتگوی پایانی پسر همین مادر گفت: "بازی هم مثل هر سرگرمی دیگری است و من باید انتخاب کنم که چه میزان از زندگی من باشد. و اینکه در رویداد با سوالاتی مواجه شدم که تا به حال از خودم نپرسیده بودم و تقریبا به یک ذهنیت مشخص رسیدم." همین برای ما کافی بود. ما شنیده بودیم و آنها فهمیده بودند.

آن مادر مهربان موقع خداحافظی گفت:"اصلا فکر نمی‌کردم آخرش اینجوری باشه"

پیشنهاد کدومو

برای اینکه بیشتر با رویدادهای کدومو آشنا بشید دعوت میکنیم که گزارش‌های رویدادهای قبلی کدومو مثل رویدادد پدر و پسری را هم در سایت ما ببینید. ویدئوی رویدادهای ما را در صفحه کدومو در آپارات پیگیری کنید.

تأثیر درمانی بازی‌های ویدئویی

مطالب مرتبط

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

افزودن دیدگاه

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!