• امروز : 1 اردیبهشت 1403
logo

آخرین مطالب

مطالب ویژه

آموزش ساخت عروسک سیمی

شما با وسایل ساده می توانید کاردستی های زیبا و دوست داشتنی درست کنید، در این مطلب آموزشی قصد داریم تا به شما دوستان عزیز نحوه و چگونگی ساخت عروسک سیمی را آموزش دهیم. شما به کمک مقداری سیم، نخ کاموا و کاغذ می توانید عروسک سیمی بسازید و از آن به عنوان یک وسیله تزئینی یا یک هدیه به کودک خود استفاده کنید. روش کار بسیار آسان می باشد و با کمترین هزینه می توانید به نتیجه مطلوب برسید. مرحله اول: ابتدا وسایل مورد نیاز را تهیه نمایید: سیم (مقداری نخ کاموا را دور سیم مسی یا فلزی به صورت پیچشی پیچانده و با چسب بچسبانید) شکلک های کاغذی (یا خودتان آن ها را روی کاغذ بکشید) ماژیک یا خودکار یا مداد قیچی مرحله دوم: در این قسمت اگر شما شکلک هایی از حیوانات را روی کاغذ کشیده اید را با قیچی برش بزنید و از داخل کاغذ در بیاورید. همچنین می توانید از شکلک های آماده از روی کاغذ ها یا مجله ها استفاده کنید. مرحله سوم: سپس مقداری سیم تهیه کرده و مقداری نخ کاموا را دور تا دور سیم مسی یا فلزی به صورت پیچشی با چسب بچسبانید و سپس یک ماژیک تهیه کنید و قسمتی از ابتدای آن را خالی بگذارید و ادامه ی آن را دور ماژیک یا خودکار بپیچانید. و انتهای آن را نیز مقداری خالی بگذارید. همانند تصویر زیر.   مرحله چهارم: سپس قسمت از سیمی را که دور ماژیک نپیچانده اید را روی آن یک شکلک بچسبانید و سپس طرف دیگر آن را از حالت عمودی به شکل افقی در آورید و به عنوان دم از آن استفاده کنید. همانند تصویر زیر. مرحله پنجم: در این بخش مقداری سیم تهیه کنید و به زیر شکلک بچبانید یا از درون سیم عبور دهید و از آن به عنوان دو دست حیوان استفاده کنید. مرحله ششم: همانند مرحله قبل مقداری سیم تهیه کنید و به زیر دم حیوان برایش پاها را بسازید. مرحله هفتم: در نهایت شما توانسته اید با سیم و مفداری کاغذ عروسک سیمی بسازید. شما می توانید بر حسب خلاقیت خود همانند تصویر زیر عروسک سیمی مختلفی را بسازید. امیدوارم از این آموزش نهایت لذت را برده باشید.

نرمش و ورزش در خانه

مطالب مرتبط

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

افزودن دیدگاه

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!