پدرها و مادرها بیشتر بدانند

مهم‌ترین و اصلی‌ترین مخاطبان ما پدرها و مادرها هستند؛ خانواده‌هایی که دوست دارند با فرزندانشان به سینما بروند، اما برای انتخاب فیلم خوبی که بتوانند با فرزندانشان در سالن سینما بنشینند و از تماشای آن لذت ببرند، نیاز به اطلاعاتی از محصولات رسانه‌ای دارند.
ما به خانواده‌ها کمک می‌کنیم تا بتوانند با توجه به ویژگی‌های شخصیتی و سنی فرزندانشان، محصول رسانه‌ای مناسبی را انتخاب کنند و به والدین یادآوری می¬کنیم که درصورت وجود موضوع یا محتوایی که فرزندشان را تحت تاثیر قرار می‌دهد، چگونه در کنارش باشند و با طرح مسائلی برای گفت‌وگو، از او حمایت کنند تا از آسیب‌های آثار رسانه‌ای دور بماند.

تلویزیون، سینما یا شبکه‌های اجتماعی
مصرف رسانه‌ای در ایران روزبه‌روز درحال افزایش است. این رخداد مهم را ‌هم می‌توان یک فرصت دانست و هم یک تهدید. براساس آمار منتشرشده از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، تا پایان شهریورماه سال ۱۳۹۷، ۷۱ میلیون و ۲۴۹ هزار و ۶۰۱ مشترک اینترنت پهن‌باند در کشور وجود دارد که از این تعداد، حدود ۶۱ میلیون نفر، یعنی ۷۵درصد از آن‌ها، مشترک اینترنتِ سیّار هستند. آمارهای دیگری نیز وجود دارد که نشان می‌دهد عمدة مخاطبان این رسانه‌ها نوجوانان و جوانان هستند. این بدین معناست که دسترسی به اینترنت و شبکه‌های اجتماعی در جامعة ایران روزبه‌روز بیشتر می‌شود و باید تدبیری جهت استفادة صحیح از آن داشت تا آسیب کمتری متوجه مخاطبان شود.
براساس اعلام نظرسنجی مرکز تحقیقات سازمان صداوسیما در سال ۹۸، حدود ۷۹درصد از مردم در سراسر کشور بینندۀ برنامه‌های سیمای جمهوری اسلامی ایران اعم از سریال، فیلم سینمایی، مسابقه، مستند، سخنرانی، گفت‌وگوها، برنامه‌های ورزشی و اخبار بوده‌اند و حدود ۵۰درصد نیز حداقل پای یکی از سریال‌های جدید تلویزیون نشسته‌اند.
براساس پیمایش «مصرف کالاهای فرهنگی در ایران»، در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، تنها ۲۲درصد از مردم به سینما می‌روند.
طبق نتایج نظرسنجی ملّی مرکز افکارسنجی دانشجویان (ایسپا) در اسفندماه سال ۹۸، ۷۰.۶درصد جوانان ۱۸ تا ۲۹سالۀ کشور از تلگرام، ۴۸.۷درصد از اینستاگرام و ۲۵.۱درصد از واتس‌اپ استفاده می‌کنند.