درباره ما

شما فرزندانتان را می‌شناسید و ما هم دنیای رسانه را می‌شناسیم.
چه بخواهیم و چه نخواهیم، در دوران کنونی، رسانه‌ها بخشی جدایی‌ناپذیر از زندگی مردم شده‌اند. مردم در طول شبانه‌روز از محتوای اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و آموزشی و سرگرمی رسانه‌ها استفاده می‌کنند. نسل کنونیِ جامعه از ابتدای حیاتش با رسانه‌ها بزرگ می‌شود و در دنیای اطلاعاتی و ارتباطی امروز، این نسل بخش عظیم فرهنگ، ارزش‌ها و هنجارهای جامعۀ خود و دیگر جوامع را از رسانه‌ها دریافت می‌کند. به‌عبارتی، در دوران معاصر که به عصر اطلاعات و جامعۀ اطلاعاتی و ارتباطی معروف است، بخش عظیمی از جامعه‌پذیری نسل‌ها از طریق رسانه‌ها انجام می‌شود و نفوذ و تأثیر رسانه تا جایی است که برخی از نظریه‌پردازان ارتباطی بر این باورند که رسانه‌ها اولویت ذهنی و حتی رفتاری ما را تعیین می‌کنند و اگر چگونگی فکرکردن را به ما یاد ندهند، اینکه به چه‌چیزی فکر کنیم را به ما القا می‌کنند.
انتخاب محصول رسانه‌ای مناسب برای کودکان وظیفۀ پدر و مادر است. برخلاف بزرگترها، کودکان نمی‌دانند که کارتون‌ها شخصیت‌های خیالی هستند. آن‌ها نمی‌دانند که مرد عنکبوتی که از یک ساختمان به ساختمان دیگر می‌پرد یا سوپرمن که دارای قدرت فوق‌العاده است درواقع وجود ندارند.
کودک یک ذهن خالی دارد و با تماشای هرچیزی آماده یادگیری است. در این سن، آن‌ها قادر به تشخیص چیزهای خوب و بد از هم نیستند. آن‌ها تنها چیزهایی را که دیده‌اند می‌پذیرند و دنبال می‌کنند. بنابراین والدین باید برای تماشای کارتون پابه‌پای فرزندان خود وقت بگذارند و مراقب آنچه که کودکان تماشا می‌کنند باشند. کودکان قلب و ذهنی صادق و مهربان دارند؛ فقط باید به آن‌ها مسیر درست را نشان داد.
اما در این مسیر شما والدین عزیز تنها نیستید و می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و باتجربه همراه شوید تا مناسب‌ترین محصولات به سن و حالات روحی و روانی فرزند خود را انتخاب کنید و مطمئن باشید محصولی که فرزند شما استفاده می‌کند باعث رشد و پیشرفتش خواهد شد.
وب‌سایت «کدومو» فعالیت خود را از سال ۱۳۹۸ آغاز کرده و هدفش ارزیابی محصولات رسانه‌ای به‌منظور دستیاری خانواده‌های ایرانی است.
سایت «کدومو» به ارزیابی فیلم‌های سینمایی، برنامه‌های تلویزیونی، انیمیشن، کتاب، بازی‌های موبایلی و رایانه‌ای، نرم‌افزارها و دیگر محصولات رسانه‌ای می‌پردازد. معیارهای ارزیابی ما شامل بررسی پیام مثبت، الگوی مثبت، خشونت، ناهنجاری‌های اجتماعی، ترس و ناهنجاری‌های دینی این محصولات است که با بررسی هریک از این معیارها، سنّ پیشنهادی محصولات توسط کارشناسان مشخص خواهد شد. البته بخش مهمی که از نیازهای اساسی خانواده‌ها برای انتخاب محصولِ مناسب است، بخشی است با عنوان «آنچه لازم است والدین بدانند». در این بخش، کارشناسان با نگاهی روان‌شناسانه با خانواده همراه می‌شوند و به بررسی جامع محصول و تأثیرات آن بر فرزندان می‌پردازند. خانواده‌ها می‌توانند با مشاهده و لحاظ ارزیابی‌های انجام‌شده و سنّ مشخص‌شده، با اطمینانِ‌خاطر، محصول مناسب فرزند خود را انتخاب کنند.
باهم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امنی برای فرزندانمان بسازیم؛ فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم.