• امروز : 28 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی سریال استودیو عکاسی نیمه شب (The Midnight studio)

در حال ارزیابی
author-img

توسط : راضیه سیف ارزیاب کدومو

1 ماه پیش

مدت زمان مطالعه: 5 دقیقه

5477 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 15 +

اجداد سو کی جو نسل در نسل به شغل عکاسی از ارواح مشغول بوده‌اند، آن‌ها به دلیل سرقت یک دوربین عکاسی خارق‌العاده به طلسمی دچارند که تنها تا ۳۵ سالگی زنده می‌مانند. سو کی جو که تنها صد روز تا پایان عمرش باقی مانده، با یک وکیل شکست خورده به نام هان بوم آشنا می‌شود و از نیروی او که ارواح را دفع می‌کند مطلع می‌شود. او‌سعی می‌کند هان یوم را قانع کند تا از وی محافظت کند و به مرور اعتماد او را جلب می‌کند.استدیو عکاسی نیمه شب در ژانر فانتزی و تخیلی، کوتاه بودن لحظات زندگی و ارزش وجود خانواده و زندگی را به مخاطب نمایش می‌دهد.تماشای اثر به دلیل موضوع فانتزی و برخی سکانس‌ها که شاید ممکن است‌ موجب ترس شود به رده سنی +15 توصیه می‌شود. لازم به ذکر است که نسخه پالایش‌شده اثر مناسب برای رده سنی بالای 12 سال نیز می‌تواند مناسب باشد.

ژانر : درام

سال 2024 16 قسمت 60 دقیقه ای جزئیات کامل اثر
2 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

چرا 15سال ؟

اثر فانتزی است و در آن راجع به زندگی پس از مرگ گفته شده که تماما خیالی می‌باشد، ممکن است افراد با سنین پایین دچار سوءتفاهم شوند. نمایش خشونت حدودا بالا و چهره‌ی ارواح به صورت فانتزی و گاهی وحشتناک می‌تواند برای افراد حساس مناسب نباشد. همچنین ناهنجاری اثر در بخش جنسی و دینی قابل توجه است و برای کودکان و نوجوانان در سنین پایئن تر مناسب نمی‌باشد.

نقش ما چیست؟

در ابتدا مطالعه‌ی مطالب ذکر شده شما را آگاه می‌سازد. همچنین پیشنهاد می‌شود که راجع به دنیای پس از مرگ مطالعه فرمایید و آگاهی خود را نسبت به آن افزایش دهید. " اگر تو مرده باشی و بتوانی برای آخرین بار یک آرزو و درخواست بکنی تا با خیال راحت این دنیا را ترک کنی، آن چیست؟" این اصلی ترین موضوعی است که مخاطب پس از تماشای اثر با آن رو به رو می‌شود و بسیار قابل تفکر و پرداختن است. این موضوع می‌تواند مبحث گفت و گوی شما باشد. موارد دیگری نیز وجود دارد که می‌توانید راجع به آن بحث نمایید. برای نمونه اگر برای آخرین لحظه عزیزی را که از دست می‌دهیم را ملاقات کنیم چگونه از او خداحافظی می‌کنیم و چه به او می‌گوییم..

بیشتر بدانید...

این اثر فانتزی است و در برخی قسمت‌ها ترسناک می‌شود، اگر این ژانر مخاطب را اذیت می‌کند تماشای سریال توصیه نمی‌شود. در هر قسمت سریال با تفکر و تأمل می‌توان مفاهیم مثبتی دریافت کرد.

داستان اثر

شخصیت‌ها:

سو کی جو: عکاسی که با دوربینش آخرین عکس انسان‌ها را ثبت می‌کند و کمک می‌کند تا روحشان با آرامش به دنیای دیگر انتقال یابد. او به هان بوم علاقه‌مند می‌شود‌ و از او محافظت می‌کند.

هان بوم: وکیلی کاربلد و عدالت خواه که در یک پرونده با دستور افراد قدرتمند جایگاهش را از دست داده است. او به سو کی جو علاقه مند شده و به او در امور استدیو و ارواح کمک می‌کند.

گو دا ری: یک روح سرگردان که در اثرکارگردان: Seung Hyun Wook / سونگ هیون ووک نویسنده: Kim Rang / کیم رانگ تهیه‌کننده: بازیگران: Joo Won / Kwon Na Ra / Yoo In Soo / Eum Moon Suk - جو وون / کوان نا را / یو این سو / اوم مون سوک کشور سازنده: کره جنوبی شرکت سازنده: CJ Studio مخاطب اثر: نوجوان، بزرگسال کار زیاد و عدم تفریح جانش را از دست داده. او دستیار سو کی جو است.

بک نام گو: یک روح سرگردان که افسر پلیس بوده و در مواجهه با یک قاتل کشته شده. او در حال حاضر منتظر یافتن آن قاتل است و پس از آن به دنیای دیگر منتقل می‌شود.

پلیس: فردی در ظاهر مثبت، اما در باطن انسانی شیطان صفت که به دلیل طمع و خوشگذرانی باعث مرگ انسان‌ها شده‌است.

داستان اثر:

داستان اثر راجع به یک دوربین عکاسی است که آخرین خاطره‌ی ارواح را قبل از انتقال به دنیای دیگر ثبت می‌کند. این دوربین توسط اجداد سو کی جو به قصد جاودانگی دزدیده شده، اما صاحب دوربین نفرینی بر روی خاندان سو گذاشته است و تمام افراد این خانواده تنها تا 35 سالگی عمر می‌کنند. سو کی جو که زمان کمی برای زنده ماندن دارد استدیو خود را به مکان جدیدی منتقل می‌کند و با هان بوم آشنا می‌شود. هان بوم، پدر و مادرش را در یک تصادف از دست داده و یک وکیل تقریبا بیکار است که به شدت از عدالت پیروی می‌کند. او پس از اینکه از قدرت عجیب هان بوم در دور نگه داشتن ارواح آگاه می‌شود، سعی می‌کند او را جذب کند اما او ممانعت می‌کند. پس از مرگ مادربزرگش، او به مرور به سو کی جو علاقه‌مند می‌شود و تصمیمی می‌گیرد به او کمک کند. هان بوم بر خلاف سایر انسان ها، ارواح را می‌بیند و توسط برخی از آن‌ها که روح شیطانی هستند تهدید می‌شود و آسیب می‌بیند. او به همراه سو کی جو به افراد تازه از دنیا رفته کمک می‌کنند و روح آن‌ها را به آرامش می‌رسانند، تا اینکه علائمی مشکوک برای آن‌ها ظاهر می‌شود و می‌فهمند تمام وقایع اخیر و قتل‌ها و همچنین تصادف والدین هان بوم زیر سر یک افسر پلیس است. افسر پلیس به دلیل مصرف مشروبات باعث مرگ والدین هان بوم و عموی سو کی جو می‌شود، سپس سال‌های بعد دوستانش را به قتل می‌رساند و به گردن یک فرد بی گناه می‌اندازد، پس از گذشت سه سال او را هم به قتل می‌رساند و مرگش را خودکشی جلوه می‌دهد. او سو کی جو را مجروح می‌کند و طبق دستور روح شیطانی به دنبال به دست آوردن دوربین می‌افتد اما به دلیل زنده بودن سو کی جو نمی‌تواند آن را به دست آورد. روح شیطانی مجدد به استدیو می‌رود و با ورود به بدن بک نام گو، او را به یک شیطان تبدیل می‌کند. سو کی جو مجبور می‌شود با استفاده از چاقو او را از بین ببرد. پس از این واقعه استدیو بسته می‌شود. سو کی جو با فرشته مرگ رو به رو می‌شود، او می‌فهمد نفرینی در کار نبوده و خواست پدربزرگش باعث عمر کوتاه خاندانش است. همچنین در واقعه‌ای که برای بک نام گو اتفاق افتاد، عمر کوتاه او و وظیفه‌ی عکاسی به هان بوم منتقل شد. حال آن‌ها به دنبال راه حلی برای زنده ماندن می‌گردند. در نهایت می‌توانند زنده بمانند و در کنار یکدیگر زندگی کنند.

جزئیات اثر

کارگردان: Seung Hyun Wook / سونگ هیون ووک نویسنده: Kim Rang / کیم رانگ تهیه‌کننده: بازیگران: Joo Won / Kwon Na Ra / Yoo In Soo / Eum Moon Suk - جو وون / کوان نا را / یو این سو / اوم مون سوک کشور سازنده: کره جنوبی شرکت سازنده: CJ Studio مخاطب اثر: نوجوان، بزرگسال

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد استودیو عکاسی نیمه شب

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!