• امروز : 28 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی فیلم رفیق درون من (The Dude in Me)

author-img

توسط : سحر صادق ارزیاب کدومو

2 هفته پیش

مدت زمان مطالعه: 5 دقیقه

6394 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 15 +
رفیق درون من اثری از سال 2019 است که ماجرای رهبر باند تبهکاران ، جانگ پانسو را روایت می کند که در حادثه ای ناگهانی با افتادن دانش آموز دونگ هیون از پشت بام روی او ، بدنش به کما می رود و روحش وارد بدن دونگ هیون می شود. او که به طور تصادفی متوجه می شود با دخترش که از وجودش خبر نداشته در یک مدرسه است سعی می کند تا اشتباهاتی که در حق او و مادرش کرده است را جبران کند. حال او در این مسیر با سختی هایی روبرو است که توضیح آن برای دیگران نیز دشوار است و باید از آنها عبور کند. این اثر به دلیل ناهنجاری های متعدد به زیر 15 سال توصیه نمی شود.

ژانر : فانتزی کمدی

سال 2019 122 دقیقه جزئیات کامل اثر
1 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

چرا 15 سال؟

این اثر در حال به تصویر کشیدن فضایی فانتزی است که به جهت میزان خشونت و ناهنجاری به افراد بالای 15 سال توصیه می شود.

نقش ما چیست؟

اینکه با توجه به ژانر فانتزی اثر اقدام به مطالعه مطالب بالا در قالب معیار های ارائه شده کنیم. از نکات اولیه و ضروری است. این اثر از خشونت و ناهنجاری قابل ذکری برخوردار است که در قالب فضایی کمدی در حال نمایش است . در نظر داشته باشید که محور خشونت اثر از نوع خشونت در مدرسه است که علیرغم کمدی بودنش در حال به تصویر کشیدن قلدری ها در مدرسه و تحقیر و توهین هایی است که همزمان خشونت هایی فیزیکی را نیز مورد هدف قرار داده است. بنابراین ممکن است با غافل شدن از این بخش به ظاهر ساده تاثیر نامطلوبی در سبک رفتاری مخاطبین خود مشاهده شود . عیلرغم اینکه شخصیت اصلی داستان خود گانگستر است اما به مرور از اعمال ناشایست خود پشیمان می گردد که این یعنی می توان با در نظر داشتن پیامدهای مثبت اثر و آگاهی بخشی در زمینه ی نتیجه نامطلوب این نوع از خشونت ها این تاثیر پذیری را کاهش دهید.

داستان اثر

شخصیت‌ها:

جانگ پانسو : رهبر باند تبهکاران و مردی پولدار است که تنها به اهداف کاری خود فکر می کند. او در گذشته به می سون علاقمند بوده و برای مدتی با او رابطه داشته است.

کیم دونگ هیون : پسری ساکت و کم حرف که دیگران در مدرسه برای او قلدری می کنند. در عین حال او به هیون جونگ علاقمند است.

اوه هیون جونگ : دختر می سون و جانگ سون است که به مرور زمان او نیز به دونگ هیون علاقمند می شود.

می سون : مادر هیون جونگ است . او به دور از چشم جانگ پانسو ، هیون جونگ را بزرگ کرده است .

داستان اثر:

جانگ پانسو که صاحب قدرتی زیاد در زندگی خود است در روزی که برای انجام یکی از کارهایش به محله ای سر می زند ، با رخ داد حادثه ای ناگوار که افتادن کیم دو هیون از پشت بام روی او باشد مواجه می شود و به کما می رود. غافل از آنکه جسم او در کماست و روحش در بدن دوهیون قرار گرفته است. او که در ابتدا از این مساله دچار شوک می شود با گذر زمان سعی می کند به این موضوع عادت کند . پانسو با پیدا کردن دستیارش و ثابت کردن خود به او نیز توانست فردی برای کمک به خود پیدا کند. او در ابتدا مجبور می شود با افرادی که دو هیون را مورد آزار و اذیت قرار می دهند روبرو شود و با نیروی که اکنون به عنوان فردی 40 ساله درون این بدن پیدا کرده است ، خود را از این مخمصه نجات دهد. بعد پایان این ماجرا او تصمیم می گیرد تا ترک تحصیل کند تا بتواند به هدف های بعدی خود فکر کند اما متوجه می شود همکلاسی او هیون جونگ در واقع دختر اوست . به همین دلیل سعی می کند تا با ماندن و برقرار کردن ارتباط با او ، فضای مدرسه را برایش فضایی آرام تر سازد و از او محافظت کند. او با هیون جونگ کلاس ورزشی شرکت می کند و این موضوع باعث می شود تا هیون جونگ در مدرسه مورد آزار و اذیت دیگران قرار نگیرد . در عین حال فرم بدن دو هیون نیز تغییر کرده و با لاغر شدن او طرفداران زیادی برای خود یافته است. حال او سعی می کند تا با می سون درباره واقعیت این اتفاق صحبت کند و با حرفهایش باعث می شود تا می سون این ماجرا را باور کند. می سون که از این موضوع دچار شوک می شود نمی توان پانسو را ببخشد و از او می خواهد تا از دخترش دور بماند. غافل از آنکه هیون جونگ به او علاقمند شده است . در ادامه با بیدار شدن جسم پانسو ، او متوجه می شود که روح دونگ هیون در جسم او قرار گرفته است. حال او با مشکل جدی تری روبروست که باید به دلیل به هوش آمدنش به حضور رئیس و پدر زن خود برود چراکه زنش به او خیانت کرده است. او که مجبور می شود جسم خودش را به سراغ آنها بفرسته با صحبت های دونگ هیون با پدرزن پانسو ، مسیر خود را از خانواده زنش جدا می کند . در این هنگام زنش از شدت عصبانیت با ماشین خود به پانسو و دو هیون می زند و به همین ترتیب باعث شد تا جسم و روح هرکدام سر جای خود قرار بگیرند. در پایان نیز شاهد ارتباط خوب آنها بایکدیگر هستیم . می سون پانسو را می بخشد و باهمدیگر مشغول به کار می شوند. در عین اینکه دو هیون نیز ارتباط خوبی با هیون جونگ پیدا می کند.

جزئیات اثر

کارگردان: Kang Hyo-jin / کانگ هایو جین نویسنده:Shin Han-sol / شین هان سول Jo Joong-hoon / جو جونگ هون Kang Hyo-jin / کانگ هیو جین تهیه‌کننده:Kim Dong-joon / کیم دونگ جون Lee Seo-yeol / لی سئو یول Lee Seung-hue / لی سئونگ هیو بازیگران: Jung Jin-young /جونگ جین یونگ Park Sung-woong / پارک سونگ وونگ Ra Mi-ran / را می ران کشور سازنده:کره جنوبی شرکت سازنده: - مخاطب اثر: نوجوان و بزرگسال

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد رفیق درون من

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!