• امروز : 13 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمه تک رو (سولو لولینگ) (solo leveling)

author-img

توسط : معصومه جویباری ارزیاب کدومو

3 هفته پیش

مدت زمان مطالعه: 5 دقیقه

166 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 17 +

سریال«تک‌رو» روایت مبارزات نوجوانی به نام «سونگ جین‌وو» است با هیولاها و موجودات جادویی. هر چند در ابتدای داستان او ضعف زیادی در مبارزه دارد اما در ادامه وارد یک سیستم شبیه‌سازی می‌شود که با مبارزه با هیولاهای متفاوت می‌تواند قدرت و امکانات مبارزه خود را افزایش دهد. در مجموع خشونت و ترس در این سریال شدت بالایی دارد و تماشای آن برای افراد کمتر از 17 سال ممنوع است. فصل اول این انیمه سریالی در ژانر اکشن و فانتزی در سال 2024 توسط استودیوA-1 Pictures منتشر شده و فصل دوم آن در دست ساخت می‌باشد.

ژانر : اکشن فانتزی

سال 2024 12 قسمت 24 دقیقه ای جزئیات کامل اثر
0 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

چرا 17 سال؟

به طور کلی این انیمه سریالی، با توجه به ژانر اکشن و ماجراجویی که دارد، مملو از حوادث و لحظات غیرقابل‌ پیش‌بینی است که اغلب ترسناک و خشونت‌آمیز هستند. خشونت در این اثر مستقیم و مشمئزکننده است. به ویژه در قسمت دوم که شکارچیان با خدایان معبد که مجسمه‌های عظیم‌الجثه با قدرت‌های ماورایی مبارزه می‌کنند، صحنه‌های خشنی از سلاخی شدن شخصیت‌ها، تعلیق بسیار به همراه یأس و ناتوانی برای مبارزه به نمایش درآمده‌است. تماشای این موارد به طور قطع تاثیر منفی بر مخاطب کم‌سن خواهد گذاشت. با توجه به این که فضای داستان نیمی در دنیای واقعی و نیمی در دنیای فانتزی رقم می‌خورد به احتمال زیاد برای کودکان کمتر از 12 سال قابل درک نخواهد بود. کودکان می‌توانند هیولاهای خیالی و جادویی به نمایش درآمده در این اثر را که همگی متخاصم هستند را واقعی فرض کنند که قطعا برای آنها آسیب‌زا خواهد بود. همچنین پیام‌های آموزنده و تاثیرگذاری که متناسب با روحیه کودکان در این اثر فراوانی چندانی ندارد. با توجه به این دلایل تماشای این اثر برای افراد کمتر از 17 سال مجاز نیست.

نقش ما چیست؟

چنانچه قصد دارید اثری اکشن و هیجان‌انگیز برای فرزند خود به نمایش بگذارید، بهتر است از این سریال استفاده نکنید. این نکته را در نظر داشته باشید که انیمه‌های دیگری با همین ژانر با پیام‌های مثبت بیشتر و تاثیرگذارتر در دسترس شماست. چنانچه نوجوان شما به تماشای این انیمه نشست، خوب است در مورد موضوعات وجدانی و اخلاقی این سریال با او صحبت کنید؛ چرا که شخصیت اصلی این داستان از قدرتش تنها در مقابله با هیولاها استفاده نمی‌کند بلکه دست به قتل و آدم‌کشی می‌زند. در این قسمت‌ها لازم است که شما از فرزند خود بپرسید آیا شخصیت اصلی می‌توانست طور دیگری عمل کند؟ هر چند که این شخصیت برای نجات خود دست به این کار می‌زند اما شما می‌توانید با فرزند خود، ابعاد مختلف شخصیت سونگ را بررسی کنید و او را در پذیرفتن اینکه این شخصیت کاملا مثبت و یا کاملا منفی نیست همراهی کنید.

بیشتر بدانید....

این سریال تم بازی‌های اکشن را دارد و قرار است یک بازی ویدئویی نقش‌آفرینی از این اثر ساخته شود. همچنین فصل دوم این سریال در حال ساخت می‌باشد.

داستان اثر

شخصیت‌ها:

سونگ جین‌وو: پسر نوجوانی است که مادرش در بستر بیماری است و پدرش را از دست داده و او به عنوان شکارچی در مبارزات مختلف شرکت می‌کند تا هزینه تحصیل خواهرش و درمان مادرش را بدست آورد. او در ابتدا به عنوان ضعیف‌ترین شکارچی شناخته می‌شود اما در جریان سریال قادر می‌شود بر قدرت خود بیافزاید.

داستان اثر:

داستان سریال «تک‌رو» در دنیایی فانتزی اتفاق می‌افتد. بیش از 10 سال پیش، مجموعه دروازه‌هایی روی زمین پدیدار شدند که دنیای کنونی ما را به ابعاد جادویی و ماورایی پیوند دادند. در طرف دیگر این دروازه‌ها هیولاها و موجودات جادویی بودند که در برابر سلاح‌های بشری مقاوم بودند. تنها گروهی از مردم که دارای قدرت جادویی داشتند می‌توانند توانایی مقابله با آنها را داشته باشند و مانع از ورود این هیولاها به دنیای بشری شوند. این گروه که با نام «شکارچی» شناخته می‌شوند بسته به قدرت جادویی‌شان رده‌بندی می‌شوند و طی شرکت در مبارزات متعدد می‌توانند علاوه بر کسب درآمد، به رده‌های بالاتر راه پیدا کنند. شخصیت اصلی داستان به نام «سونگ جین‌وو» که در میان سایر شکارچی‌ها به عنوان ضعیف‌ترین شکارچی شناخته می‌شود برای پرداخت هزینه‌های درمان مادرش و تحصیل خواهرش وارد این مبارزات می‌شود و البته آسیب‌های زیادی می‌بیند. او پس ورود به یک ماموریت دشوار تا پای مرگ پیش می‌رود اما به طور معجزه‌‌آسایی جان سالم به در می‌برد. پس از این اتفاق او وارد یک سیستم ارتقاء قدرت می‌شود. در این سیستم که شبیه به بازی‌های کامپیوتری است او می‌تواند با مبارزات مختلف قدرت بیشتر و سلاح‌های بهتری به دست آورد و تا انتهای داستان تبدیل به یک شکارچی قدرتمندی شود.

جزئیات اثر

کارگردان: شانسوکی ناکوشیگا shunsuke nakashige نویسنده: نوبورو کیمورا noboru kimura / مانگاکا: چوگونگ تهیه‌کننده: کاناکو تاکاهاشی kanako takahashi بازیگران: تایتو بن، رینا یودا، هارونا میکاوا ban taito, ueda reina, mikawa haruna کشور سازنده: ژاپن شرکت سازنده: ای-۱ پیکچرز A-1 Pictures مخاطب اثر: نوجوانان

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد تک رو (سولو لولینگ)

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!